مروری بر وردپرس 5.6 و ویژگی های آن
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


وردپرس 5.6 و پیش نمایش ویژگی های آن نسخه جدیدی از وردپرس را در سال 2020 معرفی کرد. این نسخه SIMON نام دارد. این نام متعلق به هنرمند افسانه‌ای نینا سیمون، از مجموعه‌های "Feel Good"، "Young Talent" و "Black" از سری "چهار زن" است.

جالب است بدانید که وردپرس همیشه به روز رسانی های عمده و به دنبال آن آپدیت های کوچک را در روزهای مختلف ارائه می کند تا نسخه اصلی به نام وردپرس اسکریپت را که زیرمجموعه وردپرس است برطرف کند. می توانید شاخه های فرعی را در بخش دانلود پیدا کنید. و به طور خلاصه محتوای شاخه های مختلف را به روز خواهیم کرد. با وبلاگ خود همراه باشید.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که می توانید با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و موارد دیگر) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

در اصل، وردپرس یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های عالی را برای نویسندگان فراهم می کرد. سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت ها معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد که کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه یک پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن زمان وردپرس به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت تبدیل شده است. وبلاگ ها و سایت ها روی مین فریم با سرعت و پیشرفت عالی. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت با این CMS در دنیا راه اندازی شده است.

بهبود وردپرس

همانطور که گفته شد، وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است و بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS طراحی کرده اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص آن برای شما ایجاد خواهیم کرد، اما به طور کلی، اولین به روز رسانی این سیستم مدیریت محتوا به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط اداری جدید، یک قالب جدید و XHTML 1.1- بود. تولید قالب سازگار (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.6 شعبه اصلی وردپرس (سایمون)

نسخه وردپرس 5.6 یکی از ویژگی های اصلی این CMS است که تغییرات زیادی را به خود اختصاص داده است، یکی از این ویژگی ها یک آیکون کاملا جدید مانند پوسته شما از مجموعه بلوک هایی است که می توان با قلم مو ترسیم کرد. پشتیبانی

این بلوک های جدید به شما کمک می کند بدون استفاده از ابزارهای خاص صفحات فرود را طراحی کنید و قدرت این قالب های از پیش طراحی شده را چند برابر کرده و کار شما را آسان تر می کند.

انعطاف پذیرتر

طراحی صفحات با ابزارهای مختلف در وردپرس 5.5 می توانید طرح را با یا بدون کد ویرایش کنید.

شما می توانید بلوک های تک ستونی، ستون ها و عرض های ترکیبی، سرصفحه های کلی و ویدئو را در ویرایشگر طرح بندی بلوک طراحی کنید. ایجاد تغییرات ساده و آسان یکی از بهترین ویژگی های نسخه جدید است.

الگوهای بلوک بیشتر

در برخی از تم ها، قالب های بلوک از پیش پیکربندی شده برای راه اندازی صفحات استاندارد در صفحه اضافه می شود، این بلوک های از پیش طراحی شده بسیار راحت و آسان برای استفاده هستند و با چند کلیک قابل مدیریت هستند. علاوه بر این، می توانید امکانات کاربران سایت را محدود کنید

گزینه ای برای زیرنویس برای فیلم ها و فیلم ها

یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به وردپرس که به شما کمک می کند زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید این است که می توانید آنها را در پست یا صفحه خود آپلود کنید و زیرنویس به آن اضافه کنید. من این کار را برای همه کسانی که به زیرنویس نیاز دارند آسان کرده ام.

تم پیش فرض وردپرس 2021

قالب پیش فرض در نسخه جدید وردپرس، قالب 221 است، این قالب یک بوم خالی برای پیاده سازی ایده های شما است و ویرایشگر بلاک ابزاری عالی برای طراحی این ایده ها است. در عرض چند ثانیه می توانید طرح های مختلف را امتحان کنید و یک قالب زیبا را پیاده سازی کنید.

علاوه بر این، این تم سفارشی دسترسی به وب سایت شما را فراهم می کند. این راهنما با دستورالعمل‌های دسترسی وردپرس مطابقت دارد و چندین استاندارد خاص دیگر را از دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) 2.1 استاندارد AAA ارائه می‌کند. با ایجاد محتوای قابل دسترس و انتخاب افزونه هایی که در دسترس هستند، به شما کمک می کند تا به بالاترین سطح دسترسی برسید.

رنگین کمان پاستلی نرم

این الگو در تمام طول سال مناسب است و طیف وسیعی از پالت های رنگی پاستلی از پیش انتخاب شده را به شما ارائه می دهد که همگی استانداردهای AAA را برای کنتراست دارند.

همچنین می‌توانید رنگ پس‌زمینه را برای طرح زمینه یا قوانین رنگی وب‌سایت خود انتخاب کنید، و موضوع، رنگ‌های متن دسترسی سفارشی را برای شما انتخاب می‌کند.

این به روز رسانی برای همه است

گسترش سیستم به روز رسانی خودکار

برای سال ها، فقط توسعه دهندگان می توانستند وردپرس را به طور خودکار به روز کنند. اما اگر اکنون آماده به‌روزرسانی خودکار هستید، اکنون این گزینه را در داشبورد خود دارید! به روز رسانی یک وب سایت موجود؟

بیانیه دسترسی

حتی اگر در این زمینه متخصص نیستید، می توانید به راحتی وب سایت خود را با چند کلیک به روز کنید و دیگران را از تعهد وب سایت خود به دسترسی به اطلاعات آگاه کنید.

ویژگی های جدید افزونه شامل فرمت های کپی برای ویرایش، به روز رسانی تغییرات و انتشار است که برای پشتیبانی از همه رشته ها و حوزه های قضایی متعدد طراحی شده است.

ویژگی جدید افزونه شامل یک نسخه الگو برای ویرایش و انتشار است و برای پشتیبانی از زمینه ها و حوزه های قضایی متعدد نوشته شده است.

الگوی داخلی

اگر فرصتی برای بازی با الگوهای بلوک نداشته اید، اکنون همه تم های پیش فرض با الگوهای بلوک متعدد در دسترس هستند و به شما امکان می دهند با کمترین تلاش بر طرح های پیچیده مسلط شوید. قالب مورد علاقه خود را با کپی، تصاویر و رنگ هایی که با سایت شما مطابقت دارند سفارشی کنید.

برای توسعه دهندگان

احراز هویت REST API با رمز عبور برنامه

API ارتباط بین سرویس ها و وب سایت های مختلف را فراهم می کند و در نسخه 5.6 وردپرس قابلیت تعریف رمزهای عبور API اضافه شد. برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث می‌توانند به صورت یکپارچه و ایمن به سایت شما متصل شوند، و ویژگی جدید REST API به شما امکان می‌دهد ببینید کدام برنامه‌ها به سایت شما متصل می‌شوند، مانند ردیابی عملکرد هر برنامه.

پشتیبانی بهتر از PHP 8

این به روز رسانی وردپرس اولین گام به سمت پشتیبانی جریان اصلی وردپرس برای PHP 8 است. اکنون زمان آن است که برنامه ریزی کنید که چگونه محصولات، خدمات و وب سایت های وردپرس شما می توانند از آخرین نسخه PHP پشتیبانی کنند.

جی کوئری

jQuery را در وردپرس به سه نسخه 5.5، 5.6 و 5.7 به روز کنید. با رسیدن به اواسط این فرآیند، تست افزونه jQuery Updates را اجرا کنید تا قبل از زمان خطا، سایت خود را بررسی کنید.

افزونه jQuery Updates را دانلود کنید

اگر با طرح بندی سایت خود مشکل دارید (مثلاً اسلایدر کار نمی کند، دکمه بستن خراب است)، افزونه jQuery Migrate را نصب کنید.

شما می توانید تجربه خود از این به روز رسانی را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید. ما سعی خواهیم کرد به سوالات شما پاسخ دهیم

این به روز رسانی از 38 زبان در زمان انتشار پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان وردپرس سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بسیاری از زبان ها در این موضوع گنجانده شده است.

ماخذ: https://blogten.ir/wordpress-5-6/





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : مجله زندگی
ت : سه شنبه 30 خرداد 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی